wtorek, stycznia 25, 2022

4524. Platynowa Czcionka (#1)

Dwa dni temu obudziłam się z iście niepolską myślą przewodnią, którą po­sta­no­wi­łam wprowadzić w czyn.

Tak! Wkurwia mnie, gdy mówi się, że nie stać nas, jako kraju na dorobku, na usta­wo­wy wymóg publikowania ISBN-ów w ibukach. Wkurwiam się, bo jaki kraj na do­robku, jakie nie stać? Naprawdę stać nas na dyskryminowanie ludzi, zaczynając od kra­węż­ni­ków, przez miłość, kończąc na literkach? Wkurwia mnie jeszcze bardziej, gdy do­wia­du­ję się, że są ważniejsze sprawy. Co jest ważniejsze od miłości do dru­gie­go czło­wie­ka, zwierzęcia czy literek?

Dwa dni temu obudziłam się z iście niepolską myślą przewodnią, która nie minęła mi do dzisiaj.

Tak! Bojkotuję książkę, jeśli nie została wydana w wersji elektronicznej. Nie to nie! Z wszelkich form dyskryminacji i ableizmu stosowanego otrząsam się tu, nominując takie ale-o-co-ci-chodzi do Nagrody Złota Siekiera. Ale, ale! Przecież nie na każdym kroku spotyka mnie taka czy inna, świadoma lub nieuświadomiona forma dys­kry­minacji.

Stąd myśl, by docenić Tych, którzy jednak wydają książki w wersji elektronicznej. Nie ma nominacji do nagrody, nie ma ścigania się. Każde wydawnictwo, które umożliwia mi czytanie, wcześniej czy później tu się znajdzie, bez nominacji, lecz z Nagrodą Platynowej Czcionki.

Pierwszym Laureatem Nagrody Platynowa Czcionka jest Wydawnictwo Drzazgi. Urzekły mnie swoją ideą Osoby, które założyły i prowadzą to młodziutkie wydawnictwo. Można? Można!

Pozostaję wdzięczna, że dzięki temu Wydawnictwu nie ominęła mnie wspaniała po­wieść — rozpuszczająca trudności w relacji z beletrystyką — Niejedno, a przecież mo­gła ominąć, bo kraj na dorobku, oni na początku wydawniczej drogi, inne rze­czy są ważniejsze.

Dziękuję. Z wielu powodów tu Platynowa Czcionka znaczy więcej niż Nike.


Wydawnictwo Drzazgi


Platynowa Czcionka 2022
Wydawnictwo przyjazne Ludziom

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz