dziś jest czwarty z siedmiu ostatnich dni. w tej książce na każdej stronie między wierszami jest mrowie ósemek, wszelkiej maści pauz i szesnastek — jak wybrać kompozytora, na jaki utwór i czyje wykonanie zdecydować się, skąd mam to wiedzieć?
a jednak mnie prowadzisz — uśmiechnęłam się, wybierając na dziś do całodziennego łomolenia utwór, znany mi tak dobrze z domu, który tworzyłeś, dziękuję.
347/365
Mechanizm ludzkiej pamięci jest nieogarniony. Niezwykłe, co się z czym wiąże i jakim sposobem daleka przeszłość wydobywana jest na światło dzienne.
🪶
– Zostań taki, jak jesteś. Jesteś kimś niesłychanie wartościowym. Nie przejmuj się, cokolwiek ludzie będą mówić na twój temat. Graj tak, jak lubisz.
🪶
To miejsce, gdzie potrafi się tak doskonale skupić, ta chwila, kiedy zaczyna grać […]. Czas, w którym intymność łączyła się ze wzniosłością.
Riku Onda, Pszczoły i grom w oddali,
przeł. Katarzyna Sonnenberg-Musiał,
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2020.
🪶 🪶 🪶 🪶
Johannes Brahms, Wariacje na temat Paganiniego op. 35, Julius Katchen (fortepian).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz