niedziela, czerwca 13, 2021

4272. W drodze do ula (III)

Nadzieja przemknęła mi gdzieś w mediach społecznościowych miesiąc albo dwa temu. Nie zaskoczyłam wtedy, że to wyimek z książki. Gościnność mnie zachwyciła, gdy dotarło do mnie, że to jest książka. Klik, klik, czekanie. Sadownik odebrał, a ja czwarty dzień wertuję w zachwycie, który nie słabnie.

W książce poza uczuciami i wyobraźnią, jedno mocne nieuczucie, które jest źródłem wielu głęboko raniących uczuć, raniących przez lata, dziesięciolecia, a czasem całe życie.

Wybór jest nie tylko (jak zawsze) subiektywny, ale tym razem również wyjątkowo tendencyjny.

Wszyscy znamy te uczucia […].
Ale czy wiemy, co robią, kiedy mają wolne?

*

Zachwyt biegnie do kolegi
z nowo odkrytą książką.

*

Ciekawość zawsze wspina się najwyżej jak może — na czubek drzewa, na dach lub komin.

*

*

Współczucie zbiera ślimaki z chodnika.

// piękni i pod ręką tu: ślimak, chodnik.

*

Zaufanie buduje mosty.

*

Życzliwość ucisza burzę.

*

Kompleksy budują klatki.

*

Tina Oziewicz, Co robią uczucia?, ilustr. Aleksandra Zając,
Wydawnictwo Dwie Siostry, Warszawa 2020.

*

Spokój głaszcze psa.

(tamże)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz