wtorek, stycznia 30, 2024

5338. 30/366

byli źródłem radości, szczęścia i wielu nadziei, ale też bólu czy bez­silności. trudno nazwać to przypadkiem — niezwykłym dla mnie pozostanie, że właśnie ci konkretni ludzie, garst­ka z moż­li­wych prawie ośmiu miliardów, tkwili latami na mej drodze lub tylko ją przecięli.

puszczam związane z nimi fragmenty swojej historii osobistej; puszczam, dziękując i ciesząc się na znów, jeszcze jeden raz pu­stą filiżankę wrażeń.

30/366

Znów patrzę przed siebie i niczego nie widzę. Żołnierz klepie dłonią po dachu samochodu, jakby chciał mnie obudzić. Przy­to­mnie­ję. Oddaje mi dokument i każe jechać. Ruszam. Do przo­du. Dalej. I dalej.

*

Mogę tylko skręcić w prawo, gdzie po horyzont ciągnie się wąska jezdnia, którą nigdy nie jechałam. Nie wiem, co mam robić, ale jadę po niej prosto przed siebie.

Adania Shibli, Drobny szczegół, przeł. Hanna Jankowska,
Wydawnictwo Drzazgi, Okoniny 2023.
(wyróżnienie własne)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz