czwartek, kwietnia 30, 2020

3792. Kwieciste ścinki wokół ula

 

Pewnego wiosennego dnia, gdy drzewa znajdą w sobie odwagę i uwierzą, że zima już minęła, […]  każdy delikatny pęd ma rosnący czubek, który wysuwa się w nieznane. Mimo że jest tak delikatny, ten pęd powtarza akt stworzenia, który przetrwał miliardy lat. To fizyczna oznaka wiary w siebie przez życie.

Deepak Chopra, Rudolph E. Tanzi, Twój supermózg,
przeł. Jarosław Mikos, Grupa Wydawnicza Foksal, Warszawa 2014.

*

Jestem tylko szczegółem. Jedyne pytanie:
czy robię różnicę
?

Anna Ciarkowska, Chłopcy, których kocham,
Wydawnictwo Otwarte, Kraków 2018.

2 komentarze:

  1. Ładne :)
    Tak, co roku mnie to zadziwia, jaka niesamowita siła jest w roślinach, liście w ciągu jednej nocy potrafią wyleźć z pąków... Co je go tego skłania? Potrzebny tylko deszcz, jak tylko spadnie, to zieleń pojawia się w tempie ekspresowym ...
    ps. donoszę, że berberys już kwitnie, jak nie zapomnę, to zrobię zdjęcie :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie (nie zapomnij)! Mam podejrzenie, że jedna roślina pod ulem może być berberysem, ale jeszcze nie powiedziała mi, jaki by chciała portrecik, więc tylko na nią łypię, przechodząc obok niej :)

      Usuń