niedziela, lipca 18, 2010

14. Poezja fizyczności czasu

 wpis przeniesiony 27.02.2019. 

Nie dojrzałam jeszcze do damskiej torebki, ale mam dziewczęcą, plecioną torebusię, z której dzisiaj, ku memu zaskoczeniu, wyjęłam zapomniane karteczki i aż się uśmiechnęłam.

Seminarium Janka Przeora (Podstawy Psychologii Procesu w Naukach Ścisłych) zaliczyłam w zeszłym roku, ale w zeszłym tygodniu byłam akurat w Przemianach, gdy tegoroczna edycja seminarium dotarła do końca. Janek, w ramach tego spotkania, ma w zwyczaju znieczulać poprzez rozwieszanie fantastycznych karteczek z cytatami na ścianach, lustrach, drzwiach. Dwa takie cytaciki tak bardzo mi się podobały, że użebrałam u Janka pozwolenie na zawłaszczenie ich wydrukowanej wersji. No i wpadły mi dzisiaj w ręce, ponownie.

Szybciutko, mam potrzebę mieć je w wersji cyfrowej w pojemnej szufladzie mego bloga:

Czas…
Zbyt Wolny dla tych, którzy Czekają,
Zbyt Szybki dla tych, którzy się Boją,
Zbyt Długi dla tych, którzy są w Żałobie,
Zbyt Krótki dla tych, którzy się Radują,
Lecz dla tych, którzy kochają,
Czas nie istnieje.

Henry Van Dyke (1852–1933), poeta.

Czas jest tym, co chroni wszystko
przed wydarzaniem się jednocześnie
.

John A. Wheeler (1911–2008), fizyk teoretyczny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz