środa, lipca 14, 2010

5. Znalezione

 wpis przeniesiony 27.02.2019. 

Jestem zbieraczką słów w różnych postaciach. Książki, zaznaczone w nich akapity, artykuły z czasopism, zdania z audycji radiowych, barowe serwetki z zapisanymi naprędce słowami, które ktoś wypowiedział lub które przyszły mi nagle do głowy. Ot, taka przypadłość…

Jak to zwykle bywa, szukałam czegoś innego, konkretnego terminu. Szperając w notatkach hospicyjnych znalazłam nie tylko owo słowo, ale również poniższy drobiazg, który w razie czego może służyć za urządzenie pionizujące. Pomyślałam, że nie chcę tego tekstu już gubić, i póki wiem, gdzie jest, zafunduję mu przenosiny z kartki w kratkę na wersję cyfrową. Dobrze mu to zrobi.

Można znaleźć wielkie szczęście w dawaniu.
Lecz nieustanne dawanie może wyczerpać serce i umysł.
Naucz się brać choć trochę — choćby chwilę
w ogrodzie, w galerii, w kawiarni.
Doceń to. Pozwól,
aby ptaki i żaby, dzieła sztuki, muzyka i książki,
a także niewymagający przyjaciele
przywracali Ci siły.
Ludzie potrzebują ciągłego odnawiania się.

Pam Brown

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz