czwartek, września 23, 2021

4383. Wodorościki (XXV)  //  Czekariat (XVII)

Jabłoń:
(wczoraj, z niemocy i nieszczęścia w reakcji
na niepoddającego się niczemu Sadownikowi
)
Podaj mi jeden fakt z ostatnich trzech lat,
który pozwala Ci mieć nadzieję?

Sadownik:
(doprowadzony do ostateczności, ze łzami w oczach)
Podaj mi jeden fakt z ostatnich trzech lat,
który pozwala mi Cię kochać?

(po chwili, by mieć pewność, że Drzewko
rozumie, co do niej mówi, dodaje
)
Wiara, nadzieja i miłość — to nie ma nic
wspólnego z faktami i racjonalnością.
Koniec tematu.

* * *

Jabłoń:
(dziś, dziarsko zdobywa kolejne
metry na własnych nogach
)

Sadownik:
Wyprostuj się, pierś do przodu…
Tnij fale życia, mój galionie!

Jabłoń:
(musiała przystanąć, bo iść
i śmiać się jednocześnie nie może
)

* * *

I piękno, które czekało,
i nie chciało już tego robić dłużej…


fot. Saxifraga, fragment.

4 komentarze:

  1. :)))
    I nie w kwadracie! :)
    Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. sprawdziłam :))))) Twoje zdjęcia najczęściej kupuję w podłużnych prostokątach. To ja dziękuję :)))

      Usuń
  2. W swoim całkiem już długim życiu, wysłuchałam wielu kazań w różnych kościołach, przeczytałam wiele mądrych tekstów na temat wiary, nadziei i miłości - dopiero dzisiaj pojęłam, dzięki Sadownikowi. Poruszyło, dotarło, zostało. Dziękuję...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja nie wiem, jak On to robi, że rzuci kilkoma słowami… i już, po wszystkim. :)))

      Usuń