środa, marca 13, 2024

5387. Czekariat (LXXI)

Jest również czas zatrzymany — mierzony pamięcią, uczuciem, gestem.

Jest i ten za­trza­śnię­ty elegancko w pikselach. Gdy tylko zobaczyłam to zdję­cie, wiedziałam, że będzie dla mnie zdjęciem roku 2024. Hipnotyzuje mnie, za­chwy­ca, uruchamia myśli o najważniejszym, którego nie chcę przegapić. Robi to wszystko raz za razem niezmiennie i wciąż.


fot. Saxifraga.

[…]  zegary ogniowe, wodne, klepsydry, zegary słoneczne. Jest „czas, który znaleźliśmy” – rok, miesiąc i dzień, oraz „czas, który wymyśliliśmy” – tydzień, godzina i minuta.*
Terry Pratchett
(1948–2015)

___________
  *  [w:] Rob Wilkins, Terry Pratchett. Życie z przypisami, przeł. Piotr W. Cholewa, Insignis Media, Kraków 2023.

2 komentarze:

  1. Dziękuję.
    Cieszę się, że to zdjęcie tak się Tobie spodobało. Ja długo nie mogłam się do niego przekonać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dla mnie ono jest genialne! :)))) kolor, faktura, nieoczywistość i czas…

      Usuń