niedziela, lutego 05, 2017

2217. Znów razem w kinie

 wpis przeniesiony 27.03.2019. 
 (oryginał z zawieszkami) 

— Nie jestem Ambasadorem Niemiec.
— Wiem. Znam Ambasadora Niemiec
.

Toni Erdmann, reż. Maren Ade, Austria/Niemcy 2016.

Jest wiele powodów, by nie iść na ten film, ale jest też wiele innych, które czynią ten film obowiązkowym do obejrzenia.

Przemieniająca i pełna niebywałej mądrości jest dla mnie scena, w której padają przytoczone powyżej słowa. Słowa to mało i płasko. Słowa i gra aktorów czynią tę scenę trójwymiarową. Uczucia, które ta scena budzi, które zostały ze mną, dodały czwarty i piąty wymiar możliwości. I dlatego je tutaj zostawiam, by ocalić je od zapomnienia.

I choć rano zapierałam się, że nigdy więcej tego filmu oglądać nie chcę, to teraz nie jestem tego pewna, bo ten film jakoś wciąż we mnie teraz żyje.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz