piątek, grudnia 02, 2011

378. Raz, dwa, trzy... z przyjemnością daję się zdradzać!

 wpis przeniesiony 2.03.2019. 
 (oryginał bez twardych spacji) 

Każdy wpis zaczyna konsekwentnie od podania liczby. Najpierw, owe liczby były dla mnie nic nieznaczącym, malejącym ciągiem liczb całkowitych. Po jakimś czasie zaczęła mnie dręczyć ich konsekwencja i ukryty przede mną sens. Poszukałam i znalazłam. Wydawało się, że prawie się przyzwyczaiłam... 180... 145... 121.. 90... Wczoraj zeszła poniżej osiemdziesiątki. Liczby nieubłagalnie ciągną ku zeru. Przyszło mi do głowy, że mogę Jej już dziś podarować prawie dowolnie wybraną liczbę, która będzie powiewać na sztandarze Zwycięzczyni w magicznej chwili Zero, gdy rodzić się będzie na nowo:


Piękna, zadbana i fantastycznie pachnąca Pani w pewnym salonie ze środkami upiększającymi spojrzała na mnie z troską w oczach. Zaraz potem energicznie pochyliła się ku półeczce z drobiazgami. Podniosła się i bardzo poważnie poinformowała mnie, że kobiety po 25 roku życia są już regularnie zdradzane przez ich własną skórę. Miła Pani. Zna swój fach. Uprzejmie zdjęła mi z karku naście lat. W dłoni miała propozycję panaceum --- oko za oko, zdrada za zdradę --- kremik „antywiekowy” na zmarszczki mimiczne zanim zacznie być gorzej.

Wzruszyłam ramionami --- raz. Każdego dnia, w razie potrzeby, mogę się pokryć warstewką matematyki i nie kłamiąc nawet przez chwilę, mieć tyle lat ile chcę: 20, 18, 22. Tym samym, pod niewidocznym płaszczykiem wiedzy nigdy nie przekroczę owej zdradliwej granicy 25, jeśli wpadnę na szatański pomysł, że właśnie tego chcę.

Wzruszyłam ramionami --- dwa. Gdybym zgodziła się wyprostować swoje kocie łapki wokół oczu czy kocurze łapy wokół ust, zniknęłyby wszystkie ślady chwil śmiechu aż po łzy, straciłabym pamiętnik szczęśliwych chwil mego życia.

Wzruszyłam ramionami --- trzy. Zakupiłam płyn do kąpieli niemowląt --- doskonały pod prysznic dla kobiety w każdym wieku.

__________________
■ wartość 38 zapisana w różnych systemach liczenia to odpowiednio (20)19, (18)30, (22)18.
wartość 50 zapisana w różnych systemach liczenia to, do wyboru do koloru, (20)25, (18)42, (26)22. Ile, Ilenko, chcesz mieć lat, gdy narodzisz się na nowo?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz