czwartek, marca 22, 2018

(2776+15+2). Wypad poza (III)

 wpis przeniesiony 7.04.2019. 
 (oryginał z zawieszkami) 

Nie, nie skończyłam jeszcze tego „tomu”. Odłożyłam go na rzecz innej książki, na którą od dłuższego czasu polowałam, której wcale nie czytam, lecz połykam.

Nim odłożyłam, zatrzymały mnie poniższe słowa. Zatrzymała mnie głęboko ukryta w nich dla mnie prawda, koncepcja, podejście? A może okoliczności, w których się znajduję, sprawiają, że te słowa rezonują ze mną w szczególny sposób i wciąż mnie poruszają? Jedno jest pewne: to ważne cytaty na dziś, na jutro, na potem i na zawsze… dla mnie.

Mieć nadzieję, stawiać wszystko na jedną kartę i przyjmować to, co przynosi życie — to była nasza strategia.

*

[…] żyć to znaczy przebywać zawsze w pobliżu śmierci.

*

[…] to, co piękne i dobre, nabiera znaczenia dzięki łączności i wymianie między nami a światem, dzięki naszej otwartości na świat. Rzeczy i zdarzenia same w sobie nic nie znaczą. Znaczenie otrzymują poprzez swój wydźwięk, echo, które w nas wywołują.

Karl Ove Knausgård, Wiosna, przeł. Milena Skoczko,
Wydawnictwo Literackie, Kraków 2017.
(wyróżnienie własne)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz