czwartek, lutego 23, 2023

4937. o bogu  //  54/365

kilka dni temu najstarsza siostra Białego Kruka zapytała:
     — czy ty wierzysz w boga?
     — chodzi ci o tego siwego, mściwego, ka­to­lickiego starucha? nie, w niego nie wie­rzę, ale w to, że bóg jest miłością, czymś więk­szym niż my — tak, wierzę.

54/365

*

nie mam z tobą — Mała Rosjo* — żadnego dobrego wspo­mnie­nia w ciągu całego two­je­go życia.

spotykam boga w ludzkich gestach, uśmie­chach czy sposobie, w jaki ludzie z mi­ło­ścią wyciągają dłonie w kierunku zwie­rząt i in­nych lu­dzi — po­my­śla­łam dziś, wiedząc już, że nie mogę unik­nąć prze­by­wa­nia z tobą w tej samej przestrzeni za dwa ty­god­nie. niech bóg ma mnie wtedy w swej opiece.

54/365

___________
  *  druga córka Orzeszka i Białego Kruka. Do wczoraj, by­łam święcie przekonana, że czuła się kochana przez Orzesz­ka, ale po tym, na co pozwala w Małej Danii, ła­miąc przy oka­zji mi serce, myślę, że w miej­scu, gdzie ludzie noszą otrzy­ma­ną od innych miłość, ona ma czarną, nie­możli­wą do zasypania, dziurę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz