czwartek, lutego 23, 2023

4938. Panna cotta (LXXVII)

Jabłoń:
(w drodze powrotnej do ula,
z entuzjazmem odpaliła włoską playlistę
)

Sadownik:
(przy muzycznie niewymagającym
kawałku, słyszanym po raz enty
)
Ty tego słuchasz z powodu muzyki?

Jabłoń:
(zdziwiona pytaniem)
Muzyki? Nie! Z powodu języka.
Marzy mi się, że któregoś dnia włączam piosenkę
po raz pierwszy i rozumiem cały tekst od a do zet.

*

(po jakimś czasie)
Jabłoń:
(ze śmiechem, gdy zabrzmiała poniższa
piosenka, której dużo tekstu umie zapisać
)
Rusinek byłby zachwycony w tej piosence
spadaniem w dół!

Sadownik:
(stawia też na fizyków)
Raczej!

Cannella & Zero Assoluto, Balla Così.

cerco solo te
quando mi manca l'aria
quando mi sento piccolo
come un granello di sabbia
e trovo solo te
[…]
e tu sei tutte quante le risposte
alle domande
che mi tengono sveglio di notte
balla, balla, balla così

*

bella, bella, bella così
la vita è bella così
[…]
per non cadere giù
per non sbagliare più

*

un passo avanti e un altro indietro insieme a te
è così facile se mi stringi la mano

4 komentarze:

  1. Nieustannie Cię podziwiam za ten włoski. Przez ten czas, kiedy ja tylko o tym myślę - aby zacząć, z włoskim czy hiszpańskim, Ty już się go nauczyłaś. Konsekwentnie i sposobem :). A ja przez swe lenistwo zaprzepaszczam coraz bardziej nawet te języki, które teoretycznie znam, ech ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nareszcie! urwał mać, nie mogłam od miesiąca nic tu skomentować, a Tobie się udało! Pogrzebałam, pogrzebałam i udało się naprawić tę cholerną przeglądarkę.

      Powoli, powoli, jeszcze się nie nauczyłam, ale zamierzam nie ustawać. Musi być i sposób na Ciebie i Twoją naukę, założę się!

      Usuń
    2. Kurcze, naprawdę był problem z komentowaniem? Ciekawe, ze strony użytkowników chyba nie. Uff, dobrze, że problem się rozwiązał, być może za sprawą mojego komentarza ;) Sposób na moja nauką? Spokój. Mam w sobie, wbrew pozorom dużo niepokoju i chaos myśli różnych, stąd nawet na czytaniu trudno mi się ostatnio skupić. Plus trochę, niestety, lenistwa, ale może już dosyć odpoczywania? ;)

      Usuń
  2. A, jeszcze co do przeglądarki, to mam starą i w dodatku wyłączyłam aktualizacje, bo wg mnie kolejne wersje są coraz gorsze. I uparcie w tym trwam, choć coraz trudniej, bo są już strony, które w mojej przeglądarce zwyczajnie się nie otwierają i wtedy muszę przełączyć się na drugą ...

    OdpowiedzUsuń