sobota, lutego 25, 2023

(4938+1). 56/365  //  Panna cotta (LXXVIII)

dziewczyna z perłą, nie.
dama z łasiczką, mowy nie ma.
dziewczyna z pazurem*, tak!

56/365

___________
   *   zawsze chowałam się za długimi włosami — mój jedyny atrybut społecznego snu o kobiecie idealnej. to była wy­god­na forma mimikry: wystarczyło w tych włosach milczeć i uśmie­chać się, a charakter nie najłatwiejszy można było choć na chwilę ukryć i odpocząć w społecznej wizji kobiet jako istot delikatnych, miękkich, niegroźnych. drugi mie­siąc z bardzo krótkimi włosami** nie mam już szansy ukry­cia swojej prawdziwej natury, nawet gdy milczę. nareszcie!
  **  wyszukiwarka próbowała mi wmówić, że szukam cze­goś innego niż szukałam i z uporem wracała do tej piosenki. nie szukałam tej, bo nie wiedziałam o jej istnieniu, a teraz trze­ci dzień nią łomolę i zachwycam się nie tylko językiem.

Chadia Rodriguez & Federica Carta, Bella così.

senza trucco, senza smalto e crema
[…]
anche al buio c’è una luce che ti illumina
perché tu sei bella così
perché tu sei bella così
c’è sempre qualcuno che ti aspetta
ed ai suoi occhi sei perfetta
ed un giorno capirai quant’eri stupida
perché sei bella così

*

piacere mi chiamo […] il Melo
sono sempre stata una tipa strana

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz