wtorek, sierpnia 09, 2022

(4716+3). Zielnik (XXXVIII)

Znałam te kwiaty dzięki pani Marii. Starczyło mi siły i cierp­li­wo­ści, by przewijać i przewijać, i przewijać, by odnaleźć to Jej zdję­cie. Starczyło, bo wiedziałam, gdzie szukać. Nie miałam nerwów, by przewijać dalej, by znaleźć imię tej roślinnej Pięk­no­ści. Oka­za­ła się krewną bobu, fasoli i koniczyny. Po ci­chut­ku liczyłam na Saxifragę kie­dyś tam na osi czasu, bo te­raz waż­niej­sze rzeczy ma na gło­wie, a w za­sa­dzie pod stopami i w dło­niach. Pro­fe­so­ra po­mogła i wszystko stało się jasne! Dziękuję.


fot. Maria Mińska,
[dostęp: 8.08.2022], źródło.

Profesora Saxifraga:
Albicja jedwabista
łac. Albizia julibrissin

2 komentarze:

  1. Saxifraga już z powrotem, pod stopami ma "prozę życia" oraz porozrzucany koci żwirek ;).
    Albicja jest piękna, ale akacja też, mam gdzieś zdjęcie akacji, jak znajdę, to prześlę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. będę czekać na akację i Twoją następną nieprozę życia. :))))

      Usuń