piątek, stycznia 31, 2020

3686. Z książek wyjęte

Co łączy książki: trzeciączwartą? W obu pojawia się postać tego samego malarza.

Jego istnienie, o którym pojęcia wcześniej nie miałam, wyjęłam z trzeciej. Obrazów wiele obejrzałam i wpadłam na kadr z filmu, który mnie zachwycił, zatrzymał, zadumał.

Z czwartej wyjęłam obraz Nocne marki (ang. Nighthawks). No i muszę to wszystko mieć tu pod ręką, bo łazi za mną i nie odpuszcza.

Czy Hopper zrobiłby na mnie duże wrażenie, gdybym tych książek nie czytała równolegle, gdyby nie dzieliły ze mną tych samych dni? Nie jestem pewna.


Edward Hopper, Morning Sun, 1952,
[dostęp: 31.01.2020], źródło.


Shirley — wizje rzeczywistości, 2013, (kadr z filmu),
[dostęp: 31.01.2020], źródło.

*


Edward Hopper, Nighthawks, 1942,
[dostęp: 31.01.2020], źródło.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz