niedziela, kwietnia 16, 2023

5003. Z oazy (CXLII)  //  Panna cotta (LXXXIV)

Dwuniedzielne odliczanie literek, cztery. Kwietniowa dostawa włoskich znaczeń. Wypatrzyłam tę książkę ponad rok temu. Odkładałam zakup, bo zawsze znalazłam coś równie ciekawego, a zdecydowanie tańszego. W końcu dotarło do mnie, że to ostatni dzwonek, by cieszyć się nie tylko szatą graficzną książki i ilustracjami.

Leczyłam przytrzaśniętą poświątecznie Duszę, która wpadła w stupor. Ukojenie było. I radość ogromna, że do słownika nie trzeba było zaglądać, też była. Odrobina regresu lingwistycznego czyniła ze mną cuda, nawet przy trzecim czytaniu.

Quando vado in bicicletta sono più forte del vento!
Mi piacciono le rondini, le torte alla marmellata di fragole
e mi piace ascoltare le storie che mi racconta la mia mamma.
[Kiedy jadę na rowerze jestem szybsza od wiatru!
 Lubię jaskółki, ciastka z dżemem truskawkowym
 i lubię słuchać historii, które opowiada mi moja mama.]

*

Ciò che più amo fare, però, è colorare!!!
[Jednak to, co kocham robić najbardziej, to kolorować!]

Dipingo milioni di cose con i miei COLORI: coccinelle ROSSE, cieli BLU e banane GIALLE. E anche PINGUINI e GORILLA, ma… non ho mai dipinto un BACIO. Di che COLORE è un BACIO?
[Maluję miliony rzeczy moimi KOLORAMI: biedronki CZERWONE, niebo NIEBIESKIE i banany ŻÓŁTE. Także PINGWINY i GORYLE, ale… nigdy nie namalowałam CAŁUSA. Jakiego KOLORU jest CAŁUS?]

*

[A jeśli byłby ZIELONY?
 Kocham kolor krokodyli!
 Są takie sympatyczne!]

Però odio le VERDURE che sono VERDI…
[…] i broccoli…
[…] gli spinaci… e neanche i piselli!
[…]carciofi
[Ale nie znoszę WARZYW, które są ZIELONE…
 brokuły…
 szpinak… ale również zielony groszek!
 i karczochy

*

[Jeśli byłby BIAŁY jak ŚNIEG?
 I JASNY jak Księżyc i gwiazdy?]

*

MINIMONI è confusa…
Mammaaa! Tu lo sai di che COLORE è un BACIO?
[Mała Moni jest zdezorientowana…
 Mammooo! Ty wiesz, jakiego KOLORU jest CAŁUS?]

Di tutti i COLORI del MONDO!
[Wszystkich KOLORÓW ŚWIATA!]


Rocio Bonilla, Di che colore è un bacio?,
Valentina Edizione, Milano 2021.

*

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz