niedziela, sierpnia 23, 2020

3920. Zachwyt na ciut dłużej  // Czerwone (I)

Wczorajsze podsumowanie — jedna z najczęściej kupowanych książek dnia. Format (poziomy) okładki natychmiast przykuł moją uwagę. Ibukosknera we mnie nie widzi powodu, by kupować książkę za osiem złotych i dzie­więć­dzie­siąt jeden groszy tylko dlatego, że ładną cenę ma. Klik, klik, co jest w środku — wiercił w brzuchu dziurę format. Klik, klik, czytaj fragment i… kreska, światło, po mnie! Muszę to obejrzeć i przeczytać, natychmiast! Klik, klik, mam.

Żadne mobi (choć jest) na kundla, żaden epub (też jest) na kompa, pdf i zachwyt w pełnej krasie. Jeden neuron pamięci z innym neuronem się zderzył i przy­po­mnia­ło mi się, że Sadownik kilka TED-ów Autora mi pod nos dawno, dawno temu podsunął.

Pan Ciasteczko hotelową, późnowieczorową porą zaprzeczył, ale biorąc pod uwagę materię, która kręci Autora, która sauté mnie nie kręci, Pan Ciasteczko wie swoje, a ja swoje, bo [t]a opowieść jest metaforą, gdzie [p]odwórko stanowi symbol organizacji, dla których pracujemy […]. Ten świat to nie moja bajka, ale zachwyt książką jak najbardziej mój, bo w końcu życie to nie tylko organizacje, dla których pracujemy — tu i tam piłka w grze.


[…]   kiedy napotykamy życiowe przeciwności, sztuka polega na szukaniu sposobów na pokonanie ich albo ominięcie, a nie na skupianiu się na tym, co nam zawadza. Możemy sobie wyobrażać, co znajduje się za murem, albo stać i patrzeć w mur. Wybór należy do nas.

Jeśli jesteśmy zamknięci na pomysły,
wówczas to, co słyszymy, uznajemy za krytykę.
Jeśli jesteśmy otwarci na krytykę,
wówczas to, co otrzymujemy, uznajemy za porady
.

Najlepszy sposób na to, aby się przekonać,
czy coś zadziała, polega na zrobieniu tego
.

Nie dasz rady zrobić tego sam.
Nie udawaj więc, że dasz radę
.

Nieważne, kiedy zaczniemy.
Nieważne, od czego zaczniemy.
Liczy się tylko to, aby zacząć
.

Zmiana i spróbowanie czegoś nowego wymaga jednak pewnej odwagi. To wyprawa w nieznane. I co zrobisz, jeśli potkniesz się już przy pierwszym kroku? Może lepiej było się nie ruszać? Może lepiej zawrócić i położyć uszy po sobie? W końcu lepsze znane zło niż to, którego nie znamy.
     Może być jednak i tak, że jeśli wyruszysz z wła­ści­wy­mi ludźmi, oni dodadzą Ci odwagi, aby iść dalej
.

Rozum można przekonać, ale serce trzeba zdobyć.

Kto chce iść szybko, wyrusza sam.
Kto chce zajść daleko, wyrusza z innymi
.

   — przysłowie afrykańskie

Simon Sinek, Razem, czyli lepiej. Mała księga inspiracji,
ilustr. Ethan M. Aldridge, przeł. Piotr Cieślak,
Helion, Gliwice 2017.

Zawsze planuj z myślą o tym,
że żaden plan nie idzie zgodnie z planem


Nasze zmagania są krótkimi krokami, które musimy postawić na drodze do długo­dy­stan­so­wego sukcesu.

(tamże)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz